Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ! Ο Βασίλης Μόσχης στην εφημ. ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ | ΚΑΤΕΡΙΝΗ



- Πάει, αυτό ήταν, δεν πρόκειται να δω άσπρη μέρα! Και εδώ τέτοια γκαντεμιά!
- Τι έγινε και μονολογείς;
- Αν δεν σε θέλει η τύχη, ό,τι και να κάνεις, να χτυπιέσαι κάτω που λέει ο λόγος, δεν πρόκειται να δεις άσπρη μέρα…, να σου μείνει κανένα φράγκο στα χέρια, να έχεις να πορευτείς, να αγοράσεις κανένα καρβέλι ψωμί, και αν λείψει κι αυτό ε, τι να κάνουμε; Θα βολευτούμε με παντεσπάνι!
- Θα μου πεις επιτέλους;
- Τι τα θες; Στη λίστα Λαγκάρντ  γιατί να μην ήμουν κι εγώ; Δεν μου λες; Οι άλλοι πιο έξυπνοι ήταν από μένα, από σένα; Αλήθεια, εσύ ήθελες να ήσουν στην λίστα;
- Ποια από τις δυο; Δυο ή τρεις είναι; Αυτή που ξαναπαραγγείλαμε είναι η τρίτη ή η τέταρτη; Δεν θυμάμαι καθόλου!
- Ε! ρε, και να ‘μουνα στη λίστα! Δεν θα φοβόμουν τίποτα τώρα! Τίποτα απολύτως!
- Γιατί το λες αυτό; Θα είχες μπλεξίματα!
- Τώρα έχω περισσότερα! Αν ήμουν στη λίστα δεν θα τα είχα!
- Για εξηγήσου, τι εννοείς;
- Βρε, κουτεντέ, αν ήμουν στη λίστα δεν θα είχα προβλήματα τώρα. Δεν θα χρωστούσα δεξιά κι αριστερά. Θα μου πεις κι εμένα με χρωστάνε, αλυσίδα πάει, αλλά αν ήμουνα τώρα θα έλεγα πάρε εσύ, πάρε κι εσύ, πάρε κι ο άλλος, και θα είχα το κεφάλι μου ήσυχο. Διότι όσοι είναι στη λίστα ποτέ δεν είχαν πρόβλημα. Διότι αν είχαν, δεν θα έβγαζαν κι έξω. Δεν θα προλάβαιναν. Όλα θα γινόντουσαν καπνός πριν βγάλουν διαβατήριο. Τι νομίζεις είναι αυτά που είναι έξω; Ό,τι περισσεύει. Περίσσεψε; Βγάλ’ το έξω! Έχω άλλα για  μέσα. Έτσι κάνει ο καλός ο νοικοκύρης, δεν μπερδεύει τα μεν με τα δε! Όχι σαν και μας! Τι μέσα, τι έξω, όλα μαζί! Διότι δεν ‘φταναν τα μέσα μαζί με τα έξω! Θα βγάζαμε κιόλας; Γι αυτό σου λέω, που δεν είμαι στη λίστα! Διότι η λίστα, αγαπητέ μου, εκφράζει μια άλλη φιλοσοφία, διέπεται από άλλη ψυχολογία. Δεν μπορεί να μπουν όλοι στη λίστα. Υπάρχει μια κόκκινη γραμμή κι εδώ! Υπάρχει ένας διαχωρισμός. Πρέπει να υπάρχει!
- Τι λες, βρε παιδάκι μου; Προχώρησε τόσο πολύ η επιστήμη;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου