Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ! Ο Βασίλης Μόσχης στην εφημ. ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ |ΚΑΤΕΡΙΝΗ



Άλλαξε ο τρόπος σκέψη μας!
Έτσι λέει. Κουραφέξαλα! Αλλάζουμε εμείς; Και πως το αντιλήφθηκε; Διότι εμείς δεν αντιληφθήκαμε κάτι να συμβαίνει τριγύρω μας. Διότι για μας λέει η Αγγέλα. Κάτι άλλαξε, λέει. Πώς μπόρεσε σε ένα ταξίδι αστραπή να το αντιληφθεί, μόνο μέγα θαύμα θα μπορούσε να είναι.
Άλλαξε κάτι στη σκέψη μας, λέει. Τι να θέλει να πει ο ποιητής όμως; Ότι κάνουμε ό,τι θέλουνε να κάνουμε ή πραγματικά κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν είδαμε ότι δεν πάει άλλο, πρέπει να αλλάξουμε; Μήπως μπορώ να διαφωνήσω, αγαπητή μου Αγγέλα;
Διότι για να αλλάξει κάτι στη σκέψη μας πρέπει να αλλάξει η παιδεία μας, η νοοτροπία μας. Και αυτά δεν γίνονται από την μια μέρα στην άλλη. Θέλουν χρόνο, θέλουν συγκρούσεις, θέλουν δουλειά, και τι δε θέλουν!
Άλλαξε κάτι και κάνουμε περικοπές, αυτό δεν λέει κάτι. Μάλλον συγκρίνεις της απροθυμία του παρελθόντος με την προθυμία του παρόντος. Ίσως έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι και αλαλάζοντες  τρέχουμε δεξιά κι αριστερά, ανοιγοκλείνουμε πόρτες, παίρνουμε τηλέφωνα, κάνουμε το σταυρό μας και όποιον πάρει ο χάρος. Διότι αν το κατάλαβες καλά, ο χάρος είναι επιλεκτικός!
Διαλέγει και παίρνει, τα τρυφερούδια, και τα ανήμπορα που δεν μπορούν να τρέξουν και δεν έχουν τον τρόπο τους να μπουν σε μια λίστα Λαγκάρντ! Διότι και εγώ αν ήμουν σε μια λίστα διαφορετικά θα σου μιλούσα τώρα, διότι θα είχα διαφορετική σκέψη. Δεν είχα τον τρόπο μου να πετάγομαι μέχρι την Ελβετία ή και όπου αλλού και να φυλάξω τις πενιχρές οικονομίες μου.
Αφού βολεύομαι με το κομπόδεμα του μαντηλιού μου. Το δένω, το ξεδένω και αυτό είναι! Μετρημένα κουκιά! Δε γεννούν τα αφιλότιμα. Ούτε για τα εισιτήρια, να πεταχτώ μέχρι την Ελβετία, δεν φτάνουν!
Να αλλάξω σκέψη; Να αλλάξω! Θα αλλάξει η ζωή μου; Την βλέπω να αλλάζει, αλλά όχι προς το καλύτερο, προς το χειρότερο!
Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή… έτσι λέει ο ποιητής!
Και γιατί να μην τον πιστέψω;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου